Ödet

Jag tror på ödet det är någon mening med att jag ska vara sjuk..

"Du och jag i ett parisehjul på Liseberg, vi håller
varandras händer och kollar på solen som sakta
går ner över alla byggnader, en solnedgång som
jag sent kommer att glömma"
Så var min dröm inatt. <3

Idag vaknade jag upp med ett leende på
läpparna och kände att jag var
på jättebra humör. Har inte vart så
glad på länge en fredagmorgon..

Det finns saker man tänker extra mycket på. Vissa dagar, vissa personer..

När jag lyssnar på "Curley Sue"  med Takida tänker jag på de senaste månaderna
i mitt liv. Allt har förändras så mkt, hm. Okej visst allt är inte posetivt. Men det är så mycket
som är det. Jag har umgåts massor med min vänner, träffat nya människor som jag
önskar att jag lärt känna tidigare, personer som får mig att må bra som får mig
att känna att vissa saker är värt att kämpa för.. Jag tror ni och du vet vilka ni är,
jag är glad över att ha gjort vissa beslut som tar emot.
Jag kan inte dölja något, jag kan inte göra något ogjort som jag vill ha gjort. 
Man lever bara en gång och då ska man leva livet som man vill leva det.

Men det finns saker man ångrar, de går fortfarande inte att spola tillbaka tiden.
(eller varför skrev jag "fortfarande" det har det väl aldrig gått att gjort? Då skulle
inte världen se ut som den gör idag).
om det gick vet jag inte om jag skulle vilja göra det, även om det är saker jag
med hela mitt liv skulle vilja ändra på. Tänk om alla människor i hela världen
skulle göra det, då skulle det inte vara någon utmaning att leva. Att ha ett
perfekt liv kan man inte alltid ha, att få allt man vill och göra precis det man vill.
Men jag vet inte, så kanske inte du känner som läser detta känner? 

                                       



Om du fick göra exakt vad du ville vad skulle du göra då?
Jag skulle nog inte kunna säga nå just sådär, eller inte
bara en grej. Jag skulle vara tvungen att säga flera saker.

Men jag har en lista som jag måste få kryssa för innan jag dör.
Det är att:

* Hoppa fallskärm
* Ta dykcerfikat
* Bestiga Mount Everest.
* Lära mig att surfa
* Köra ambulans
* Få bort min fobi för mörker



/ Isabella Olsson
 
Postat av: Jessica

Kan du inte bestiga Mount Everest ganska sent i livet, ut ifall det inte skulle gå så bra ^^ <3

2008-07-18 @ 22:32:24 -  http://appelblad.blogg.se/
Postat av: Natalie Claesson :D

du är så himla fin på det där kortet Bella :D

2008-07-20 @ 13:02:07 -  http://guldbagge.blogg.se/


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: