Thailand

Underbara Thailand!

Det har vart 2 helt otroliga veckor.. Veckor som jag aldrig kommer att glöma. att kunna gå upp klockan halv 9 på morgonen dra på sig en stor t-shirt och gå ut på balkongen och kolla ut över havet och höra hur barn skriker och skrattar av lycka och hur fåglarna lever sitt liv. Det är livet, det är en dröm som blivit sann.

Har gjort en massa kul i Thailand, bland annat vart på utflykt till James Bond Island, Phi Phi island, ridit elefant, lärt mig surfat, vart en tripp på ett thailändskt sjukhus. Men jag måste börja någonstan.
Resan dit gick kanon, mamma kom med denna gång, tack gode gud för det! hehe.. Annars vet jag inte om det skulle bli så bra, vi flög iaf i dryga 10 timmar. Kom fram till hotellet vid 5 på eftermiddagen så vi tog ett bad i poolen sen gick vi och käkade ute. Var rätt trött först kvällen så vi gick och sov rätt tidigt. Dagen efter gick vi till stranden, det var som ett paradis.

Utflykten till Phi Phi var helt otrolig, men fick lite otur med vädret. Det började regna, då menar jag verkligen regna. Inte som i Sverige, Det var som att någon stod och hällde flera hinkar på en! men sen dirket efter kom solen och då passade vi på att snorkla och hittade en hel del fina snäckor och så. Sen var det dags att åka vidare till ett underbart bra snorklingställe. Man fick lite bröd som man kunde mata fiskarna med, så fort man stoppade ner bröd biten i vattnet kom det 50-60 tals med fiskar och vipps va brödbiten slut. Rätt grymt. Dagen på Phi Phi var verkligen hur bra som helst och jag kunde inte förställa mig att jag skulle se nå som var finare än det där. Men det gjorde jag minsann eller i alla fall i klass med för James Bond Island var minst lika fint och den dagen hade vi tur med vädret också, det var riktigt varmt och knappt ett moln på himlen, så det var en underbar dag.

Till surfningen, det var ju inte riktigt som jag tänkt mig. Jag trodde det bara va att slänga sig upp på den där brädan och glida med vågen men det var ju betydligt svårare. Man måste ju hålla balansen samtidigt och inte stå för mycket framåt lutade för då trillade man i. Men det fungerade tillsist och jag stog faktiskt och åkte med vågen rätt många gånger, helt otroligt!

Orkar inte skriva så mycket mer om Thailand nu. jag är trött! Kan skriva mer imorgon eller nå, kan bara säga att det lätt har vart den bästa utomlandsresan jag någonsin har gjort. Och jag hoppas med hela mitt hjärta att vi åker tillbaka nästa år i November för november suger hemma i kalla sverige..

Ha det bra så länge.




/ Isabella
Postat av: Storasyster

åååh, jag är så avundsjuk. men så glad över att er resa blev bra :D

2008-11-13 @ 08:13:55 - 


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: