Turkiet 2009

Kanske en utav de bästa resorna, helt sjukt kul har det vart. Min mage gör ont efter så mycket skratt. Började med att vi höll på att missa påstigningen till planet, Matte sa att det stod "omedelbar påstigning" men eftersom han började resan med att skämta trodde vi inte honom så vi lunkade på. Vi förstod kanske rätt snart att det var "omedelbar påstigning" så det var bara att springa allt va vi hade, och vi hann. Eller hela resan började knasigt. Pappa släppte av oss på terminal 3 (inrikes)... Så var bara att ta bussen till terminal fem, jag ska inte säga att jag inte var stressad.

När vi kom fram till Turkland bestämde vi oss för att börja festa direkt kanske ingen bra ide för mig eftersom jag fick migrän anfall så jag somnade ganska snart på Sandras och mattes rum.. När klockan började närma sig halv 6-6 vart jag, Emelie och Felicia lite frukostsugna så vi köpte frukost, en väldigt tidig sådan och receptionisterna måste trott vi var knäppa i huvudet. Vi somnade i alla fall efter det och sen vart de att bege oss till stranden när vi vaknat. Måste säga att de var underbart. Hur varmt som helst, sol, vänner och havet.

Partyn, vet i katten om jag ska skriva så mycket om de. Förutom att det verkligen var party, dunder och brak överallt! Helt galna kvällar/nätter och jag är djup imponerad över att vi kom hem varje kväll. haha! Matte söp nog bort två par skor, så det vart att låna Sandras paljett flippisar hela veckan. Men hursom haver. Jag tror jag blev stämplad x antal gånger, eftersom min lilltå gör galet ont och är vääääldigt röd.

Kan verkligen inte glömma att skriva om klockrena människor vi träffade där nere. När Emelie, Felsor och jag satt och käkade middag på en resturang efter en kvälls shopping stöter vi på ett par tanter runt 60-65 år, från norrland. Måste säga att jag sitter och skrattar för mig själv när jag tänker på dessa två. Har nog aldrig träffat några som är så grova i munnen fast de är så gamla. (kort kommer sen) Det var i alla fall hur roliga som helst och de bjöd oss på otroligt många skratt, eller borde kanske skrvia skrattanfall.

På torsdagen tror jag det var, eller kanske onsdagen träffade vi en kille från Umeå, måste säga att det var en ren slump. Jag satt och väntade på de andra efter att partyställena hade stängt, då traskar de förbi en kille och mumlar lite för sig själv "de tar väl en hela natten att hitta hem till de där hotellet" då bad jag honom lycka till. Stannade och pratade lite och de visade sig att vi bodde på samma hotell så vi tillsammans med de andra drog tillbaka till hotellet. Dagen därpå drog vi till stranden tillsammans med honom och hans två andra vänner, måste säga att norrlänadare kammade hem poängen den här semstern. Hur som helst, det blev att parta med dom på fredagen. Ni var i alla fall klockrena Erik, Niclas och Jonas.

Ja men dåså, tror inte jag ska skriva så mycket mera. Det kommer kort och de kan detaljera resan lite mera. Tack för en helt galen kul resa Sandra, Sofia, Matte, Emelie, Johanna och Felicia.

& Hoppas att du snart mår bättre Sofia, tänker på dig vännen.

/ Isabella
Postat av: sofia

jag mår mycket bättre nu =)

2009-09-02 @ 15:00:23 - 


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: