Sista dagen på lovet

Hejsan

Sista dagen på lovet idag, för min del. Imorgon blir det att jobba på coopan hela långa dagen. Ska bli skönt att jobba lite igen, var länge sen.Eftersom jag vart sjuk så länge. TRÅKIGT!

Det här lovet har vart hur bra som helst, umgåtts med Malin en hel del, eller en hel del? typ hela lovet. Men det har vart så sjukt kul. hehe jag har typ flyttat in i hennes lila hus ute på gården, du är bra min vän ,har lärt känna dig så mycket bättre det här lovet. Det har fått mig att inse att du är rätt lik mig:O?! Innan vi började umgås trodde jag typ vi var helt olika, men det är vi inte? hehe..

Filmkär, vore inte det nå?
Om du läser det här sätt dig, sätt in dig själv i situationen.. Tänk om detta kunde vara verklighet: 
Du är helt såld på en människa som sitter på ett cafe ni kollar på varandra man du inser fort att chansen över att få han/hon är stor.. Du vänder dig om och går, i samma sekund så kommer det in världens nörd genom dörren. Ni springer in i varandra och du tappar kaffen över dig. Självklart så känner du freeket som sprang in i dig och du ber han dra åt helvet.. hehe. Du går hem och byter kläder sen fortsätter du din shoppingrunda i New York.. 

När du står inne  i en av dina favorit affärer så dyker han upp, igen. Killen/tjejen som du trodde du aldrig skulle då se igen.. Han kollar på dig och du hejar tillbaka.. När du kommer hem har du mot all förmodan kvar ork så du slår på datan.. "nytt meddelande".. Och det är från han/hon.. frågar om ni ska ta en kaffe och såvidare.. ni snackar på och bestämmer er för att ses. haha allt klickar och känns så bra.. Ni umgås tills han/hon gör bort sig och du blir sårad... Allt har gått sååååå otroligt bra när du har vart tillsammans med dröm killen, men när det blir strul mellan er skiter sig även ditt liv på sidan om. Allt som gått bra går helt plötsligt åt skogen, du deppar över att han aldrig kommer tillbaka och att du borde insett vilken skit han var..

En dag när du är ute med dina vänner och ska precis säga hejdå för att du ska börja gå mot din lägenhet som ligger i den finaste delan av New York. Himmlen öppnar sig och det börjar ösregna, du börjar vinka på en taxi eftersom du kan förstöra kläderna/håret om du går ute.. När du är hemma börjar du gå mot dörren där det ligger en stort paket, du öppnar det och ser att de är en bukett med rosor. Bakom dig hör du hur någon säger "jag älskar dig".. Du vänder dig om. Och där står din stora kärlek, du går ut till han in regnet, regnet rinner ner från era ansikten och ni kysser varande. Efter det är allt som det ska, ni går på fina middagar, håller handen i solnedgången, promenerar vid stranden, bildar familj och lever varje dag som om man vore nykär...

Jag tror alla jag vet vad jag menar med filmkär? tänk om det kunde vara så i verkligeheten, tänker man vissa gånger.. eller "tänk om det skulle finnas en sån där kille" osv osv. Men jag kom på en sak idag, så länge man letar efter det perfekta kommer man aldrig att inse att man går förbi det. Att leta gör en bara blind, de gör så man letar efter något som inte finns.. Om man skulle börja leva som man är, den man är. Skulle man se så mycket mera, man skulle vara tacksam för att vara den man är. Jag har insett att man ska leva det liv man lever & inte hoppas på att det ska bli som alla andras. Det är ju endå du som bestämmer över ditt liv, över din kropp, över dina tankar och den du är.

Sååå nu ska jag Isabella leva livet! :D:D:D


Postat av: camilla

va klokt resonerat, kanske ska du bli poet. skön inställning till sig själv,jaget och nuet.

2009-01-05 @ 23:21:24 - 


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: