Uppsala ambulans.

Nu är jag verkligen helt säker på vad jag ska göra när jag tagit studenten 2010.

Var med en natt på ambulansen i uppsala. Det började med att jag hämtade mina kläder som jag skulle ha på mig, sen skulle Stig och jag kolla så allt fanns i ambulansen. Vi han lagom öppna väskan sen var det dags för utryckning. Min första någonsin. Och det vart en prio ett. Det vara bara kasta in väskan och fara iväg. Att sitta i baksätet vid påren och veta att det snart skulle ligga en till där och veta att tiden är knapp.. Åh jag ryser när jag skriver här, känslan var helt mäktig. Det gick galet fort.. Men det gick bra och jag fick assistera med grejer.

Det var bara att åka tillbaka till station och det dröjde inte länge först det var dags att åka igen, och igen och igen. Natten gick kanon. Det var lite kämpigt vi småtimmarna. Jag somnade på soffan men eftersom jag hade fått en egen sökare vaknade jag utan problem när larmet gick. Kan inte säga mer än att de här har vart en utav de roligaste och lärorikaste dagarna i mitt liv. Och jag vill tillbaka! kändes tråkigt att säga hejdå till alla på morgonen när jag skulle till bussen. (på tal om det så jobbade jag tillsammans med Janne som är med på sjukhuset, eller ja vi gick i samma grupp). Tack så jättemycket för ni har intalat mig att det är det här jag ska göra, nog för att jag vart säker på det innan men nu är jag verkligen verkligen verkligen säker. Jag vill vara färdigutbildad nu. Stig frågade om jag ville komma och hälsa på en gång till, men då ett dagpass. Kan säga att han inte behövde fråga två gånger. Jag har förverklat en av mina största drömmar.

/ Isabella.

Postat av: Felicia

åh vad roligt för dig:)!

2009-09-14 @ 23:45:19 -  http://feliciasoderberg.blogg.se/


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: