Sm i Uppsala!

Igår var vi på sm i Uppsala. Gick kanske inte jättebra siffermässigt, men jag måste säga att ni gjorde en fruktansvärt insats mot dessa lag. Vi ligger efter i utveckling om man jämför mot dem, men vi kan också. Detta mål kommer vi verkligen nå om vi bara vill och ger oss fan på det. Men det var jättebra lirat tjejer, flera av er visade verkligen att ni gav allt igår. Riktigt kul!
Hemresan var mer än kaotisk.. Det började med att vi fick göra en riktig inbromsning och jag förberedde mig på en frontalkrock. Men Mickis han stanna, vi puttrade på i 20/30 km/h. När jag helt plötsligt ser 3 hästar på vägen som springer för glatta livet. Jag ringer till trafikupplysningen och varnar. Strax där på ringer Agne med eftersom vi inte hört att det varnat. Detta håller på i ca 40 minuter innan hästarna vänder riktning och springer över på andra sidan av 55:an (där trafiken fortfarande körde som vanligt). Vi varnade med helljuset och varningstrianglarna men eftersom folk inte verkar förstå vad de betyder fortsätter det köra fort. Vi hinner åka ca 5 km ifrån hästarna, när radion skriker till igen "Nu har en olycka hänt på väg 55, så avstängd och begränsad framkomlighet". Var tvungen att kolla när jag kom hem, men Mickis hann ringa före och det visade sig att en utav bilisterna hade kört på en utav de tre hästarna och denna dog.
Det är ju bara så hemskt. Urch! Vi stannade ju och pratade med skötaren och fråga om vi skulle ringa polisen men då sa hon att dem var tillbaka hem till stallet. Urch, det är i alla fall sjukt att det kan hända. Så varför kär folk som idioter...
När vi nästan var framme ser vi ännu en kö. Tankarna var nog desamma i hela bilen "nej inte nu igen".. Så vi stod i kö ytterliga 40 minuter. Det var en singelolycka och de höll på att ta bort bilen. Herregud säger jag bara, vilken jäkla resa. Tur att man hade bra lagpolare i bilen så man kunde skratta lite emellan. Ni är bra.<3


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: