Sjukligt ideal

Jag blir rädd.
Spelar ingen roll vars man går överallt finns tecken på de sjukliga idealet vi har byggt upp i sverige. Det känns som de sakta börjar äta upp oss innifrån, snart finns det ingen personlighet kvar. Bara en uppmålad bild hur vi borde vara eller hur vi borde se ut. Eller hur vi skulle gjort och inte gjort. Varför ska det vara så?

Varför inte vara glad över hur man är? hur man ser ut? sin egen personlighet? Jag förstår inte. Jag önskar jag kunde säga det här till så många flera, att jag fick vissa att förstå det. Vikt och utseende är inte allt. Det finns väl saker som är så mycket viktigare. Vi lever bara en gång, varför kasta bort tiden på att gå och gnälla över hur vi ser ut. Lev sunt, träna och må bra. Va man kan man begära? De enda man gör när man svälter sig själv, misshandlar sin kropp inombords både själsligt och fysiskt är att skada sig själv.

" Öppna dina ögonen och inse att du är bättre än du tror, smartare än du vet och klokare än du förstår.  Jag kommer finns för dig oavsett. Tills du förstår."
Postat av: Emelie

<3

2009-12-14 @ 23:46:27 -  http://emeliepetterssson.blogg.se/
Postat av: patrik

Bra skrivet Isabella!



Vad tänker du på när du skriver att du ser tecken på "det sjuka idealet"?



Kram



//Patrik

Gatubarn.nu -Välgörenhet för gatubarn på nätet

www.gatubarn.nu



2010-01-05 @ 09:00:20 -  http://www.Gatubarn.nu


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: