Stockholm

Stockholmdag!

Idag gick jag upp klockan kvart över 6. Käkade frukost och fixa i ordning mig, sen cyklade jag till tåget. Satt och väntade en stund på station men sen kom Foppa och mötte upp mig:) vi satt och pratade en stund innan vi skulle gå på tåget till Stockholm, som senare visade sig vara en grymt kul dags trip ^^.  Men iaf.. När tåget väl kom gick vi ju såklart upp och satt oss i första klass, ångrar det nu.. hehe! När konduktören kom sa han att vi inte fick sitta där och då var tåget redan proppfullt. Men vad spelar det för roll att man sitter i första klass om det ändå inte sitter nå människor där? Så grymt töntigt tycker jag:( Så vi fick sätta oss i trappen, kanske inte det skönaste stället man suttit på men det spelade ingen roll var inte så himlans långt:) och vi hade mycket att prata om, FOPPA HAR SURFAT, Gissa om jag blev avundsjuk... Kanske ska ta och lära mig det när jag ändå är borta i Thailand sen? Ska nog ta mig en funderare:D

När vi äntligen va i stockholm började vi gå lite i affärerna, inte så mycket folk på morgonen men det kom mer och mer ju mer klockan blev.. Hm jag shoppade ett par nya skor, ett linne, en t-shirt och en sjal! Jag har märkt att jag blivit sjal beroende och var därför tvungen att köpa en ny hehe;) Men jag gillar den så mycket, den va rutig:D.

När klockan var hm.. typ 12 kanske käkade vi lunch på nån Wok resturang. Foppa försökte att lära mig att äta med kina pinnar även om jag inte lyckades så bra.. Jag förstod inte riktigt hur det gick till om jag ska vara ärlig. Så jag åt med bestick ist mycket enklare! Men jag skulle vilja kunna äta med såna där chingchong pinnar:D.. Det var iaf gott & jag blev propp mätt.

Vi tog bussen till Skansen hade vart fint väder hela dagen men just när vi åker dit där vi tänkte ta oss en promenad vid Djurgården började det att spöregna.. Det öste verkligen ner så vi fick stå under träden så att vi inte skulle bli helt dyngsura.. Mickis hade sagt till mig innan  att jag bara fick ha hennes tyg skor om det inte regnade, så dom vart helt svarta. Det var bara att leta upp "Din sko" och köpa ett par nya;)..

Vi tog bussen tillbaka, gick en promenad, snackade lite sen kollade vi på bio "The happning" den söög. hehe.

Men tack för en så jäkla bra dag idag! Det har vart helt sjukt kul. :)<3


Jag och Foppa :)

/ Isabella



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: