Hemma från Egypten

Sådär..

En vecka går så ruskigt fort, speciellt om man har roligt. Den här veckan i egpyten är ju absolut en resa som jag aldrig någonsin kommer glömma, kanske är den lite mer speciell eftersom man stötte på ett par nya vänner under resan. Ja ni undrar säkert hur vi kunde göra det eller jag? Låt mig ta allt från början..

Resan började redan på söndagen då jag och mammut åkte från hallsta runt 02.30 på natten skapligt trött var jag, men kunde inte sova i bilen eftersom jag visste att en resa väntade och jag ville hålla mamma sällskap i bilen så att det inte blev för tyst i bilen så vi körde av vägen eller något liknande. För det hade ju vart hemskt. Vi kom fram till Stockholm runt halv 4-4 någonstans. Parkerade på Benstocken och tog bussen till terminal 5. Satt och väntade där i några timmar, när klockan äntligen var halv 7 fick vi kliva ombord på planet. Framför oss satt Sofia & Elisabeth som vi fortfarande inte kände och som vi nästan inte ens visste om. I alla fall, satt på planet som var otroligt trångt nästan ovanligt trångt faktiskt för att vara ett plan, men det gick kanon bra. Framför Sofia & Elisabeth satt en gubbe som gnällde på allting, det kanske var lite tack vare honom som vi började prata? hm. Iaf så började vi prata med dessa två människor som fortfarande var främlingar in mina ögon. De visade sig att det var hur snälla och goa människor som helst. Vi gick av planet och gick tillsammans med dem till tullen, redan där började det. Araberna kollade på oss som om de aldrig har sätt människor förut nästan lite obehagligt. När vi stod där i kön och väntade på att få komma in i landet så frågar vi Sofia & Bettan:

- Men vars kommer ni ifrån då?
- Vi kommer ifrån Västerås? Och ni då?
- Nej men oj vilket sammanträffande:O!? vi kommer ifrån Hallsta.
- men herregud, då kanske vi kan åka hem med er sen?
- Ja självklart vi ska ju ändå åt det hållet, men vilket hotell ska ni bo på?
- Creactive Mexicana tror jag det hette, säger Sofia.
- Va? det här är läskigt det ska vi också. säger jag.

De visar sig i alla fall att vi ska till samma hotell, efter att vi packat ut alla väskorna från bussen rullade vi upp dem mot receptionen, vi skämtar lite med varandra och säger "haha skulle inte förvåna oss om vi får hotell rummen brevid varandra också". Fast när vi tänkte till var ju det nästan ytterst omöjligt om man kollar på hur många det var som kom samma dag som oss. Vi fick bo på 152 och tro det eller ej men Sofia & Bettan fick rum 153. Så vi var grannar hela veckan, hur kul som helst. Kunde inte riktigt smälta det hela men världen är liten.  Vi tog oss ett första dopp i poolen sen vart det att gå och lägga sig tidigt eftersom man hade vart öppe 36 timmar på sträck.. 
                                             

Måndag: Dagen började med att vi gick och åt frukost på hotellet mycket gott för att vara hotell frukost. Sen bestämde vi att åkta till "Palma beach" och sola och bada. Vi hade missuppfattat stränderna vi trodde att den vi åkte till var långgrund, sandstrand och lite mer harmonisk strand men vi kom till en snorkel strand.. racka motsattsen kan man säga! hehe det var party musik, korallrev så man var tvungen att hoppa i vattnet, och inte sand det var sten botten. hehe men det var helt okej ändå. Jag & Sofia gick och tog kort på alla underbart fina fiskar vi såg helt otroligt. Sen åkte vi buss hem till hotellet donade oss lite sen drog vi in till namabay och käkade middag tillsammans, första måltiden i egypten vart en thailänsk middag, riktigt mumsigt! mammsi mådde inte så bra så hon åkte hem och vilade på hotell rummet medan jag, Sofia och Elisbeth påbörjade shoppandet. Jag skojar inte om att arberna var galna. Vi orkade inte shoppa så mycket första dagen så vi begav oss till hotellet igen.

Tisdag: Frukost på hotellet, åkte till en annan strand idag den som var mer harmonisk eftersom vi tog fel dagen innan.
 



Uppdatering kommer inom kort!
Postat av: Sofia

Åh, va mysigt det var!! längtar tillbaka <3

2009-04-13 @ 21:52:52 - 
Postat av: storasyster

Vad härligt det där kortet ser ut!

2009-04-15 @ 09:07:02 -  http://iridium.blogg.se/


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: