Funderar för mycket .. (www.hundratusenochettar.se)

Idag vaknade jag sent som vanlitg känns som man kommer sova bort hela sommarlovet, men jag känner att jag behöver vila upp mig nu och det är ju faktiskt rätt skönt att sova på morgonen. Jag bestämde mig dock fort för att kliva upp när jag såg att klockan började närma sig tolv så jag gick upp åt lite frukost och satt på mig träningskläderna och tog mig en långpromenad (1 h och 20 min). Efter det vart det lite fys på gården, det var ruskigt varmt när jag var klar så hoppade in i duschen och tog en iskall dusch. Underbart skönt.

Förresten..
Kom och tänka på en sak i natt när jag skulle sova, jag tänker fruktansvärt mycket på kvällarna. Ibland är det bra och ibland inte. Igår var det bra. Jag har ett jobb, jag får studiebidrag, jag har en utbildning, vänner, trygghet och de som behövs för att jag ska kunna överleva. Det finns många som inte har samma förutsättningar bland annat de barn som Patrik ska hjälpa, de latinamerikanske gatubarnen. De är sjukt hur deras liv ser ut. jag mår dåligt när jag tänker på hur bra vi har det och hur mycket pengar vi sitter på utan att göra något. Så, jag vill verkligen att Patrik ska komma iväg. Hans fight mot att stoppa eller i alla fall minska på de hemska som händer på gatorna. Det är ett stort projekt att avklara och det skulle kännas bra i hjärtat av att veta att pengarna går till rätt saker. Självklart vill jag  även att barnen ska få en ljusare framtid. Så istället för att handla den där snygga tröjan för 100-200 kronor i månaden, skulle jag vilja skänka de till hans projekt. Jag vet ju att pengarna behövs och jag vet att den där tröjan bara kommer slängas bort sen, men de här pengarna slängs inte bort de hjälper liv.  Om ni inte vet vad de är för projekt jag skriver om har ni garanterat missat något. Gå in på
www.hundratusenochettar.se och läs & gör det verkligen. Jag älskar att det finns människor som gör något åt problemen istället för att bara konstatera att det finns. Och  förresten varför inte skänk en slant du med, de är lätt och de behövs. För mig känns det bra att veta att man gör något för andra, för jag kan inte sitta och gnälla att det inte händer något i världen och att ingen hjälper de som har de sämra ställt än oss, men nu har både jag, du och alla andra en chans att hjälpa till, barnen står i de här projektet i fokus, en fruktansvärda verklighet vissa lever i.
Va tror ni om mina tankar? Glöm nu inte att läsa hans blogg/projekt.

Om du inte kan sätta dig in i hur svårt dessa barn har det, eller hur de lever så har jag ett filmtips som fick mig att tänka om lite. Den heter slumdog millionaire och är verkligen se värd.




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: