Stockholm, grönalund!

Var på grönalund igår med Frida och Pontus. Det började med att jag satt mig på bussen påväg till västerås runt 08.00, väldigt tidigt tyckte jag. Men det gick bra när jag väl var uppe ur sängen, han till och med att platta håret. Då är det bra.

De hämtade upp mig på tågstation sen bar det av mot stockholm, som senare skulle visa sig vara en fantastiskt rolig dag. Grönalund öppnade 11 och vi var på plats, det var inte så mycket folk då och vi tänkte att det skulle vara skönt om det skulle vara så här lite för de skulle innebära att det inte skulle vara någton kö till attraktionera. Jag, Frida och Pontus värmde upp med den gamla hedliga berg och dalbanan. måste säga att det kiklades lite i min mage, och jag tycker alltid första karusellen är värst. Men den var lika rolig som den alltid vart, efter det blev det lite små åk hit och dit. Vi bestämde oss för att åka flygande mattan! (mardröm).. Jag som hade tagit åksjuketablett innan trodde det räckte. Jag var god hjärtat och sa att det är klart vi ska åka den, den hann knappt börja snurra innan jag kände att min mage vändes ut och in. Herregud säger jag bara, sista snurren trodde jag att jag skulle spy. Det var ingen rolig känsla, fick lov att sätta mig på en bänk och ta det lugnt sen, de roliga var att Pontus och Frida som aldrig brukar känna spykänslan gjorde de också. Är vi för gamla ;)?

Förresten! måste ju berätta om när jag och Frida åkte den nya karusellen (insane) . Den var så sjukt rolig, var dock väldigt rädd innan den skulle åka iväg. Den var rolig för man visste aldrig hur man skulle åka. eftersom den snurrade åt alla håll och kanter. Men den måste man helt klart åka om man ska på grönan, den var lätt den roligaste karusellen under dagen.

Tack för en jättetrevlig dag. Det var jättekul<3












Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: