Klockan är snart för mycket.

Jag lovar mig själv att gå och lägga mig tidigt, men ja det är ju redan försent nu. Klockan är 00.16 och jag borde verkligen sova. Jag är trött men inte tillräckligt för att stänga ner datorn och gå och borsta tänderna. Kom och tänka på en sak, hur grymt unika vi människor är. Hur vi kan anpassa våran kropp till saker och ting, exmepel om man känner sig trött då går man och lägger sig, kliar det i pannan så kliar du dig där, är du hungrig så äter du. Undra vem som har skapat människan? och vem är det som styr att vi gör som vi gör, hur kan allt gå ihop liksom? Hjärnan är inte stor men kan hålla reda på så mycket saker. Bara en sak som att komma ihåg telefonnummer. att vi inte blandar ihop siffrorna och ringer någon annan. Ja människan är tamikatten otrolig.

Tänk för 1000 år sedan satt man och gjorde eld och letade efter mammutar för att ha något att äta, nu tänder vi en tändsticka och äter mat som aldrig förr. Fan vad människan förbrukar, det är rätt onödigt hur mycket vi konsemerar. Jag ska nog tänka på att inte överkonsumera saker och ting. De finns så många som har det sämre än oss. Människan är rätt äcklig. Ett gott exempel: En tant på jobbet idag hade en värdechek som hon skulle betala med, (och betalar man med den och har handlat för mindre får man inte pengarna tillbaka) så jag berättade för henne att hon skulle förlora 6 kronor om hon betalde med den. Hon "nej men kan jag inte få återanvända de sen då" jag "nej det går tyvärr inte att göra så, du vill inte stödja rädda barnen eller något ist för de 6 kronorna"? hon "nej".. Jag förstår inte. handlar mat för flera hundra man kan inte skänka 6 kronor till fattiga barn, urch jag blev äcklad.

Nu ska jag inte skriva mer för då kommer jag starta en debatt med mig själv och jag känner inte för att skriva 10 A4 papper idag, men godnatt på er <3



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: