Skatjakt!

Åkte lite tidigare till jobbet idag, skulle prata med chefen om schemat. När jag var påväg upp i personalrummet hör jag att de är något som flaxar.  Trodde först att det var någon i personalen som prasslade med en tidning eller så jag skrek "hej" men när ingen svarade vart jag orolig att det var någon tjuv eller nå som tagit sig in.. När jag väl kom upp för trappen möts jag utav en vild skata! Skoja inte om att jag var livrädd, jag kastade mig på golvet och hörde hur skatan försökte ta sig ut genom ett fönster som var stängt.. Sprang ner och hämtade Cicci och Magda. Magda inledde jakten med att fälla upp ett paraply, men inte av något vidare resultat, snarare att vi ramlade på marken. Cicci skulle visa var bordet skulle stå så hon hämtade en filt för att fånga in fågeln, men när hon kastade filten flög den istället mot Magda, men eftersom hon stod redo för att försvara sig själv med ett paraply vart det ett perfekt vapen. Hon taklade till skatan så att den "flög" ut, inte med sina egna vingar snarare utav knuffen som den fick. Hahha! kanon bra start på en arbetsdag och jag vet i katten om jag skrattat så mycket på Coop någon gång. haha!

Annars var det en rätt seg dag på jobbet, var inte så taggad på att jobba kan vara därför. Men det gick kanon bra ändå och blir att jobba på torsdag igen. För imorgon är jag ledig då tänkte jag passa på att dra ut och springa lite, tänkte köra lite intervall imorgon ska bli kul! :)

/ Isabella



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: