Vattenläcka kan man säga..

Dagen på jobbet började bra, väldigt stressigt eftersom det var dagen innan midsommar. Men det kunde man ju förstå själv, det regnade idag också. och det var inte lite regn! Nu ska ni få höra på det sjuka..

runt 20.00 tiden gick jag ner till mejerit (mjölkkylen) för att kolla så att det inte hade regnat in eftersom det verkligen öste ner regn, det var helt torrt på golvet och det glädje mig eftersom det har förmåga att regna in på nå konstigt sätt. Jag gick tillbaka till kassan och arbetade, så kommer en kund dryga halvtimmen efter och säger "det är lite vatten på golvet nere vid mjökylarna".. Jag hämtade en mopp för att torka tänkte att det kanske vara kondens från kylarna, men jag möts av en flod med vatten! då skojar jag inte, det var 4 cm vatten som öste ut i affären, och där står jag med en mopp i handen. Den hjälpte inte ett skit ska jag säga, jag visste serisöt inte om jag skulle skratta eller gråta.. Ringde till Cissi och berätta hur det låg till, hon berättade hur jag skulle använda en maskin som slurpa åt sig vatten. jag började traska med den, i samma veva kom jag på att jag kanske skulle kolla hur det såg ut inne i själva mejeridisken! Jag borde inte gjort det för jag höll på att smälla baklänges, jag trampade i en sjö kändes det som. vattnet gick upp till ankern nästan, helt galet!

Jag och cissi jobbade i alla fall till klockan 23.00 men att få upp vatten, sen gav vi upp. det är fortfarande lite vatten kvar men ni skulle sätt från början. och det sjuka var att allt vatten kom på mindre än en halvtimme! helt galet.

Nu är jag trött och ska sova, imorgon är det midsommar!


/ I S A B E L L A

Postat av: Erik

Du är värd en riktigt skööön midsommar;)

2009-06-20 @ 01:04:57 -  http://therajdandgazz.blogg.se/


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: