Så mycket mer än bara en text.

Kom nyss hem från jobbet, sitter och lyssnar på Lisa Ekdahl. Hon är otroligt bra, känslan hon sjunger med och hennes texter är otroliga. Vet inte varför men hon väcker många minnen.. Tänk om man kunde bli barn igen, för en dag. När man inte brydde sig om någonting och då dagarna var fullbokade med lek. Kommer ihåg hur besviken man blev när man var tvungen att sova när man hade som roligast, hehe. Sitter här och små skrattar lite för mig själv när jag tänker på hur mycket galet vi gjort tillsammans Therese och Mikaela. Jag saknar ibland att vara liten, ett litet barn igen, som kunde somna i soffan sen lyfta mamma eller pappa in än i sängen när det var dags att sova. Nu är det annorluna, nu måste man ta hand om allt, tänka på allt, planera, jobba, skolan, stress.

Ibland skulle man vilja ha en klocka runt halsen som man bara kunde vrida på ibland, kunna vrida tillbaka tiden lite granna. Men ta sig tillbaka till verkligheten när man vill det. Tillbaka till drömmarnas land, sväva på molnen.
Jag kommer ihåg att när jag var liten och sprang på gräsmattan, de fortaste jag kunde och om jag sträckte ut armarna och hoppade samtidigt kändes det som jag flög. Jag prövade det här om dagen, men det var en besvikelse de funkade inte längre. Fantasin när man var liten var mäktig, va roligt man kunde ha.

/ Isabella


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: