Räkningar betalda - check!

Nyss betalt räkningar, känns bra då har jag betalat månadens räkningar och behöver inte tänka på dem något mera. Skönt! Som ni kanske sett har det uppstått en diskussion mellan mig och "Hallstabo" på min blogg. Jag tycker det är väligt intressant att få såna där kommentarer, jag har ingen aning om vem han/hon är. Men jag vet att den jobbar inom vården.

Jag fick mig en liten tankeställare när jag satt och svarade denna person. Borde inte vården få pengar så det klarar av de arbete som krävs? Denna person nämner att ett flertal läkare jobbar över på grund utav att det finns arbete som måste hinnas med, fast utan lön. Är det då inte läge att kanske anställa flera? Både för patienten och personalens skull?

Finns det något arbete inom vården idag, där man inte är beroende utav pengar? Tycker det allt för ofta är underbemanat, stressigt och dåliga löner. Varför inte satsa på vården? Så att man när man väl behöver den, får den hjälp man är i behov av. Jag tycker inte att stress, utarbetad personal osv får påverka på den enskilde individen som är i behov utav hjälp. Det är där jag tycker det brister. Det är där jag vill att folk ska förstå att vi kanske måste se över vad vi lägger pengarna på.. Denna fråga kan diskuteras länge. Men vad tycker ni egentligen? Är det inte fel att vården får så lite pengar att det inte ens kan utöka sina resurser om det nu skall behövas för att kunna genomföra ett bra arbete med människor? Tycker det är sjukt.

Man måste förbättras för att gynnas.
Postat av: Hallstabo

Håller med dig...det behövs mer pengar!! Men sen finns det precis som du skriver saker som inte har med pengar att göra t ex ett trevligt bemötande med mera, men även dessa saker blir svårare att klara av under stress och press. Men anledningen till att jag skrev är att jag vill få personer att ta kontakt uppåt och stöta på istället för att bara "klaga". Om alla hjälps åt kan det bli bättre, men det behövs påstötningar av både patienter och personal för att något ska hända. Tack för en trevlig diskussion och kul att det inte urartade på något vis :) Stå för dina åsikter, det gör jag och jag kommer också att diskutera saken vidare uppåt!

2010-08-22 @ 09:37:34 - 


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: