Tack för kommentaren.

Vill börja tacka för den fina kommentaren från "hallstabo" som jag fick i mitt förra inlägg. Ville bara påminna om att detta är min personliga blogg, där jag skriver vad jag tycker & känner. Det handlar om mitt liv och jag skriver självklart om saker som gör mig glad, men även saker som gör mig upprörd. Så har jag några åsikter i min blogg som du inte håller med om glädjs jag åt att du kommenterar det. Har du numret till patientnämnen, så ringer jag gärna. Har redan vart i kontakt med Vårdcentralens chef. Men det jag inte förstår är att du sitter och försvara de som gör fel? Det kan inte chansa hur gamal man är och säga att man "TROR" att det var så. & visst jag håller absolut med dig om att de också är människor, men då tycker jag man kan tänka på att man även jobbar med människor och kan bemöta dem på ett värdigt sätt. Något jag tycker vårdcentralen kan brista i. Nog om detta. 

Jag klandrar inte definitivt inte all personal och jag har inte gjort något personangrepp. Jag kunde likväl sakt vilka det var som gjorde som jag själv tycker, ett dåligt jobb. Det spelar ingen roll om läkarna sitter så länge, om de ändå inte gör rätt för sig. Och du kan inte säga att vårdcentralen gång på gång gör misstag. Jag vet ju själv hur det är? Så jag tänker stå för min åsikt, och om du tror att jag menar all personal är det upp till dig. Tack för att jag fick förklara mig..

Trevlig dag.
Postat av: Skriver igen

Självklart skall du ha Din åsikt, det är viktigt. Jag vet också att det brister, det jag försökte säga är att personal under lång tid av stress och press - inte gör ett bra och korrekt jobb (det är inte ett försvar men man kanske ibland kan ha förståelse för att vissa saker brister under stress). Jag har själv jobbat inom vården (äldreboende) och där hann vi inte ens tvätta och ta upp en del boende på helgerna!!! Är det rätt?? Nej. Gjorde vi ett dåligt jobb?? Nej. Känndes det bra?? Nej. Vi gjorde så gott vi kunde och lite mer men vi "räckte inte till".

Självklart spelar det ingen roll om läkarna sitter kvar - det som är tragiskt är de gör de utan betalning....hur många inom andra yrkeskategorier gör det?? Jobbar gratis?? Inte många tror jag.

Jag tycker att man ska ha förståelse för andra yrkesgrupper...däremot ska man inte acceptera allt utan stå på sig. Så stå på dig, ring patientnämnden. Det är bra för alla, även för vårdcentralen som då kanske kan få tillräckligt med resurser för att klara av sitt uppdrag. Numret finns på landstingets hemsida.

2010-08-15 @ 16:01:32 - 
Postat av: Isabella

Jag vet själv hur det är att jobba inom vården eftersom jag gör det själv. Och nej jag klandrar inte dem, men jag tycker att det är fel att vården ska brista på grund utav stress. Jag vet själv att det gjort fel med allvarligare saker och jag tänker inte ge dom beröm för det. Skulle vara intressant att veta vem det är som skriver detta. Inte för att det spelar någon roll egentligen.



Jag tror dig, du/ni gjorde säkert inte ett dåligt jobb och jag vet att man ibland inte räcker till. men jag känner att jag måste få skriva om mina åsikter.



Tack för du kommentera och att du förstår mig också, för jag menade inget illa mot någon. Jag vart upprörd över att de kan bete sig så, utan att be om ursäkt. Något jag tycker är himla fel. Trevlig söndag.



/ Isabella

2010-08-15 @ 18:21:04 -  http://isabellao.blogg.se/
Postat av: Isel

Ja, stressigt Och/eller dåligt med personal..: man får aldrig glömma att man jobbar med människor så det är bara te att måla på pokerface när det kommer patienter, trots en dålig dag. Ni båda har rätt :)

2010-08-16 @ 20:19:17 - 


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: