Vårdcentralen, skamligt!

Alltså gång på gång gör vårdcentralen i Hallstahammar mig på dåligt humör och det visar verkligen hur pass otroligt dåliga dom är. Detta kommer bli ett grinigt inlägg men jag blir trött på att människor där inte kan sköta sitt jobb. Visst alla gör vi fel, men inte varje gång. Det är skamligt. Skulle ta mitt Vaccin idag, men självklart hade de beställt hem fel.
Hon "oj du är ju äldre än ett barn, vi som är så gamla tänker bara på 91 & tror de är så ungt"
Jag: Så ni sitter och chanser hur gammal man är? Ni har ju personnummret och allt?
Hon: nej det gör vi ju såklart inte.
Jag: Fast det är ju precis det ni gjort, man vågar väl inte ta sprutan här får väl något helt annat insprutat i armen.
Hon: Nej det kan jag lova att det inte blir.

Lova och lova. Ni är ett skämt, ett riktigt fjasko till vårdcentral. Man känner sig fan mer rädd att gå dit än att ta sprutan själv. Inte tänker jag gå tillbaka och ta den hos er i alla fall. Katastrof!
Postat av: E m e l i e | Mode och vardag

håller verkligen med dig!

2010-08-11 @ 16:00:46 -  http://emeliepetterssson.blogg.se/
Postat av: Hallstabo

Du har aldrig fundert på varför? Jag har flera bekanta som jobbar på vårdcentralen och JAG vet hur den stackars personalen sliter där ner, man är underbemannade, har dålig ekonomi m m. Hoppas verkligen att ingen som jobbar där läser din blogg! Personalen gör allt de kan för att få dagarna att gå ihop, jobbar kvällar, jobbar helger, tar mer patienter än vad som är rimligt. De flesta läkare sitter kvar till minst sju - åtta på kvällara för att få det att gå ihop. Men alla är bara människor. Har du åsikter, vänd dig till patientnämnden, om inte för din skull så kanske för personalens!

2010-08-13 @ 08:10:24 - 
Postat av: Erik (umeå)

Vad tog du för vaccin? Ska du möjligen utomlands? De borde isåfall kunna veta vad de ska ge dig kan man tycka. Sånt ska de veta om de jobbar med det, oavsett ålder.



Men Emelie jag håller dock med om dig, sjukvården borde få mer ekonomi, som det är nu är det helt otroligt att sjukvården håller ihop. Borde egentligen kollapsa om det inte vore för personalen som jobbar där som sliter livet ur sig, SKANDAL som det är nu. Samma här i umeå.

2010-08-15 @ 03:20:21 - 


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: