"oj jag trodde det var Fredrik"

Var nyss ute och gick på en lång promenad, först runt åsby och skanzen. Tog lite kort, allt är så himla vackert nu. Grönt och fint. Blommor slår ut och livet leker. Det enda som tynger just nu är studenten. Alla i klassen man lärt känna som man snart inte kommer träffa varje dag som man vart van med.. Gick ner på samhället och in på Coop. Pratade lite med dem osv, snart sista dagen där också. Sorligt. Men som Cicci sa "man måste testa vingarna för att veta åt vilket håll man skall flyga".

Efter att jag vart där gick jag hemåt. Gick förbi gamla Elsbodaskolan, där stod tanterna & gubbarna och spelade boule. Alla skratta och var glada, vilken lycka det var att se. Stannade och pratade med en tant och hon berätta att det var så himla kul att spela.

Hon: Visst ser det roligt ut?
Jag : Ja det ser trevligt när alla ni spelar.
Hon: ja det är riktigt roligt att spela med alla ens kompisar när solen skiner, sen fikar vi efter.
Jag: Jaha det säger du, va mysigt. Ni får ha en fortsätt trevlig dag & lycka till.
Hon: Tack du jänta och ta mycket fina kort nu. hejdå!

Så himla söt tant, tror hon brukar vara inne på COOP och handla för jag kände igen henne himla mycket. Nej nu ska jag hoppa in i duschen sen ska jag hämta upp Emelie på station sedan Karin, för vi ska åka till Ikea och shoppa lite tills jag ska flytta hemifrån.

Hoppas ni får en trevlig dag, jag känner lycka, jag mår bra.

Postat av: karin

tack själv gull ;)

2010-05-24 @ 19:29:19 -  http://kkoskinen.blogg.se/


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: